Dag Kroatië

10 augustus 2014

Afgelopen vrijdag zijn we om 07.00 uur weggereden vanuit Kroatië. Onze mede vakantiegangers zijn die ochtend nog op dolfijnenjacht geweest. De boot met schipper die de dolfijnen goed wist te vinden kon helaas maar 4 personen meenemen. Omdat wij vorig jaar in zuid-Afrika de dolfijnen al hadden gezien hebben we ons plekje aan hun af gestaan. Gelukkig is het ook gelukt en hebben ze inderdaad dolfijnen gezien. Dat blijft een mooie ervaring.

De dag voor dat we vertrokken hebben we nog een heerlijke dag met z'n allen gehad. We zijn weer naar de baai Ciskat gegaan, omdat René, Jente, Lisa en Evi daar een surfplank zouden huren. Wij op de fiets en de andere dames met de auto. Het was hier zo wie zo erg fijn om te fietsen, op veel stukken lang de kust kon je prima op fietspaden fietsen, erg heerlijk. Gelukkig lukt het dit keer wel om voor alle 4 de dames een plank te huren. René en Jente gingen samen en Jente stond prima op de plank, met de wind in de rug was ze al snel een eind verder. Tot zo ver prima, alleen omdat de wind vanaf land kwam, dreven ze steeds verder weg. Ook Evi, ging prima weg maar al snel moest Helen er achteraan zwemmen om ze weer terug te krijgen. Lisa bleef in eerste instantie dichter bij waardoor ik haar vanaf de kant instructie kon geven. Ging ook prima. Maar ook Lisa dreef op een gegeven moment af en dus moest Saskia hier achteraan. De moeders moesten dus toch weer in actie komen.
Maar natuurlijk werd alles weer prima opgelost en uiteindelijk was iedereen weer op de kant. Een prima surfavontuur. En onze meiden deden het helemaal niet slecht.
S'Avonds zijn we met z'n allen nog een keer heerlijk uit eten geweest in Mali losinj als afscheid.

Wij zijn via Slovenië naar Oostenrijk gereden en zitten nu aan de Millstatersee (Karinthië) op een kleine camping met zwembad. Jente ligt hier de hele dag in het zwembad en heeft al verschillende meisjes om mee te spelen. Het weer is nog goed hier, zodat we hebben besloten nog 1 of 2 nachtjes te blijven. Dat hielt wel in dat we op de camping zelf wel even moesten verkassen naar een andere plek. Maar met het busje is dat snel gedaan!

Hopelijk blijft het weer vandaag en morgen nog goed en anders inpakken en wegwezen.

1. Riet Peinemann:
    17 augustus 2014