Wat een mooie zeildag!

31 juli 2014 - Vrgada, Kroatië

Vandaag wordt het een heel ander verhaal, jullie geloven het niet. Vandaag was de dag zoals het eigenlijk hoort. Zon, wind en een goede bemanning. De tocht van vandaag was echt geweldig. Windkracht 4-5, volle zeilen en een heerlijk schuine boot. Wat wil je nog meer. De hele route konden we zeilend afleggen. Voor het eerst met alle zeilen helemaal uit hebben we ons record in snelheid bereikt: 9 knopen!!!!

De dag begon wel weer met een klein oponthoud, de flottielje leidster was gebeld vanuit Nederland dat de schipper van een andere boot naar het ziekenhuis was gebracht en nu zij daar naar toe moest. Na overleg met alle boten werd het toch wel duidelijk dat we eigenlijk vonden dat het geen goed plan was om onze flottielje leider af te staan. Het alternatief was dat de schipper van ons moederschip naar de andere boot werd gebracht en dat Marieke onze flottielje leidster die boot ging varen en gewoon bij de hele groep bleef.

Omdat het heerlijk weer was is iedereen heerlijk gaan zwemmen en snorkelen en zijn we rond 12.00 uur uitgevaren.
Nu liggen we weer in een zeer mooie baai aan een mooringboei.,de vorige keer was dit nog nieuw voor ons, maar nu weet onze gehele bemanning, of moet ik schrijven onze gehele bevrouwing, hoe dit moet. Echt geweldig hoe onze drie meiden het allemaal doen. Geheel zelfstandig werd er met het bijbootje door Lisa en Jente, op zeer professionele wijze de lijnen van de boot aan de mooringboei vastgemaakt. Top!!

Nu gaan we lekker eten op ons eigen bootje en wordt het morgen helaas al weer de laatste dag op het water. Hopelijk nog zo'n top dag. Dat hebben we best wel een beetje verdiend na al die stormen die we hebben getrotseerd.

1. Ninielsenpuck:
    1 augustus 2014
    Hey meiden, eindelijk n echt "Happy" sailing dagje.
  2. Tante Jose en Ome Wil:
    1 augustus 2014
    We lezen telkens jullie verhalen en merken dat jullie het wel
    naar jullie zin hebben
    Ga door met de mooie verhalen