Zon, zee, strand en relaxen

4 augustus 2014 - Mali Lošinj, Kroatië

Jullie zullen misschien wel denken waar blijven de volgende verhalen. Ik ben bang dat de volgende verhalen minder spannend zullen zijn. De zeilboot hebben we achter ons gelaten en we zitten nu op het eiland Losinj. Zoals ik al schreef zijn we daar zaterdagochtend met de Ferry vanuit Zadar naar toegevaren. De overtocht zou zo'n 6 uur duren maar helaas werd het bijna 8 uur varen. Eenmaal aangekomen was het gelukkig nog maar een klein stukje naar de camping. Deze camping hadden we van te voren al uitgezocht en geboekt dus was het geen probleem om snel een leuke plek uit te zoeken. We hebben zeker de juiste keuze gemaakt, het is een erg fijne camping en onze plek is ook prima, ruim voor ons allemaal en uitzicht op zee. Dat lukt niet altijd om zo'n mooie plek te vinden.

Voor onze medereizigers was het nog even spannend of het zou lukken om de tent weer op te zetten. Een van de tentstokken is gebroken en helaas is de nieuwe stok niet op tijd aangekomen in de haven. Dus met tape en voorzichtigheid is het toch gelukt.
De zondag hadden we besloten was een rust dag, eerst maar eens even lekker zwemmen in de zee en onze lichamen lekker laten bruinen. De camping ligt aan het strand dus dat was geen probleem.

Het zou een saai verhaal worden als er toch niet iets raars of vreemd te vermelden is. En ja hoor, dit keer was het de beurd aan René en mij om ons loodgieters capaciteiten ten toon te spreiden. We hadden al eens eerder gekeken naar de vuilwatertank van ons busje die het op de een of andere manier niet goed doet  het blijkt nu dat de open en dichtdraai van de afvoer het niet. Dus op zoek naar een manier om toch de overvolle tank te legen. In het keukenkastjes zit een afvoerdop, maar ja als je die opendraaide kwam al het vuile water er uit. Dat was natuurlijk ook niet de bedoeling, dus met een afvoergeultje van duketape onder de afvoerdop en een pannetje hebben we langzaam het water er steeds verder uit laten lopen. Uiteindelijk is het dus gelukt.

Omdat het hier erg leuk is en het niet zo handig is om nog een keer de tent opnieuw op te zetten hebben we met z'n allen besloten hier wat langer te blijven en niet nog een andere camping te zoeken op het andere eiland. Daar kunnen we ook zo naar toe voor een bezoekje.

Vandaag maandag zijn René, Jente en ondergetekende op de fiets op pad geweest en zouden we elkaar treffen bij een schildpadden opvangcentrum. Voor ons een fietstocht langs de kust met af en toe een kleine bergetappe. Het was denk ik weer tijd om wat te bewegen! De tocht was leuk en uiteindelijk zijn we ook aangekomen bij het centrum, dat viel helaas tegen, op dit moment waren en geen schildpadden in de opvang. Nou je lekker tochtje gehad zullen we maar denken.
Gelukkig konden we ook binnendoor de weg terugvinden, en die bleek een stuk korter te zijn. Lekker even zwemmen en dan gaan we naar het dorpje Mali, om wat te eten en onze dametjes willen graag even shoppen.

Jente en ik moeten nog op pad voor een verjaardag cadeau voor René , nog 2 dagen te gaan.

1. Tante Jose en Ome Wil:
    4 augustus 2014
    we lezen je verhalen iedere keer en genieten ervan net als jullie van deze vakantie genieten en de verhalen blijven toch spannend
  2. Julie en Peter:
    5 augustus 2014
    Lekker verder genieten en MORGEN fijn je verjaardag vieren René!
    Groetjes voor allemaal!
  3. Margo:
    6 augustus 2014
    Hiep hiep hoera René van harte proficiat met je verjaardag en een heel leuke dag samen liefs xxx
  4. Sonja:
    6 augustus 2014
    Wat een fantastische, spannende, stoere, gave, mooie en bijzondere vakantie! Ik zit te genieten terwijl ik al jullie verhalen lees!
    Veel plezier nog een voor René een hele fijne verjaardag gewenst met nog vele gezonde jaren!
    Lieve groetjes, Cin, Son, Donna & Maecy
  5. Wim Brenda en Jaimy:
    6 augustus 2014
    Hallo dames, klinkt allemaal goed hoor en de foto's zien er prima uit. Ook een erg mooi bootje hadden jullie uitgezocht.
    Ben nog net op tijd om Rene met haar verjaardag te feliciteren hoop dat je een leuke dag hebt gehad maar als ik alles zo zie zal dat zeker gelukt zijn. dikke xx