Dag 15 Ballito

14 augustus 2013 - Ballitoville, Zuid-Afrika

Woensdag 14 augustus 2013

Na een zeer luxe en uitgebreid ontbijtbuffet, de bus voor laten rijden om naar het strand in Ballito te gaan.
Daar aangekomen zijn we meteen op de rotsen in de branding gaan klimmen en klauteren met Margo als toeschouwer. Toen René en Jente grote zwarte krabben zagen, die er volgens hen redelijk eng uitzagen, wilden we die natuurlijk allemaal aanschouwen. Het was echter vrij lastig om er te komen. Toen Puck riep dat ze haar teen gestoten had, reageerden we met de opmerking dat ze maar even lekker in het water moest blijven staan, dan zou het snel weer over zijn...
Even later was er plotseling paniek. Puck bloedde hevig uit haar voet en had dat huilend aan Jente, die vlakbij haar stond, laten zien. Jente had haar direct opgetild  in een poging haar over de rotsen naar Margo op het strand te brengen.
Wij begrepen pas dat er echt iets aan de hand was, toen een man op het strand dit alles zag en naar hen toe snelde om Puck aan de kant te brengen. Hij riep: She  needs a docter".
Zo snel als we konden hebben we ons verzameld. Puck had een diepe snee onder haar teen, die gehecht moest worden. Dus haar voet z.s.m. verbonden om het bloeden te stoppen en op naar het ziekenhuis.
Daar bij de huisartsenpost aangekomen, met Margo als medisch vertaler erbij, werden we onmiddellijk geholpen. Nadat e.e.a. goed schoongemaakt was, bleek Puck een zeer diepe snee, precies in de overgang van haar teen naar de bal van haar voet te hebben opgelopen. De gelukkig zéér kundige en vriendelijke arts, besloot om meteen door te pakken. Hij gaf ons de tijd om alles goed aan Puck uit te leggen, waarna ze 4 zéér pijnlijke verdovings-injecties kreeg. Achurmpie het meisje was zo stoer geweest tot die tijd, maar nu kon Jente haar tot in de wachtkamer horen. Eenmaal verdoofd, herpakte ze zich snel, waarna de arts de tijd nam om drie keurige hechtingen te plaatsen in, zoals hij ook aangaf, een zéér lastige plek om te hechten. Daarna kreeg Puck als toetje nog een tetanusprik en werd een antibiotica voorgeschreven.
 Zwemmen was er helaas voor Puck de eerste 48 uur niet bij, net nu we in dit resort  met zwembaden waren, maar The Big Six laat zich echt niet zomaar uit het veld slaan door een kleine tegenslag...
Binnen een uur stonden we weer buiten en konden we met enige beperking weer verder met ons avontuur.

1. Monique:
    16 augustus 2013
    Beterschap!!!!
  2. Gijs:
    17 augustus 2013
    Balen Puck, maar wel een stoer verhaal!
  3. Gijs:
    Balen Puck, maar wel een stoer verhaal! Ik hoop dat het snel beter gaat! X Gijs
  4. Wim Brenda en Jaimy:
    17 augustus 2013
    hey mijn suikernichtje wat een pech zeg, maar wat heb jij je stoer gedragen en jente ook helemaal super en stoer om meteen je zo goed om puck te bekommeren.
    hoop dat het snel wat beter met je voetje gaat.
    hele dikke XXX van ons
  5. MANSI:
    17 augustus 2013
    Auw ! Beterschap stoere Puck !!! X van ons.