Dag 14 Van St. Lucia naar Ballito

13 augustus 2013 - Ballitoville, Zuid-Afrika

Dinsdag 13 augustus

Na het ontbijt nog even wat souveniertjes gekocht bij de stalletjes langs de weg om vervolgens door te rijden naar onze volgende bestemming Ballito.
Na een reis van ongeveer 2 1/2 uur stonden we voor het Fairmont Zimbali Resort; een 5 sterren hotel en dus sjiek de friemel!
Ook hier hebben we naar uitgekeken... Even lekker relaxen na een reeks van zeer diverse en indrukwekkende ervaringen.

Bij het inchecken bleek pas één kamer beschikbaar, waar we even met zijn allen zijn gaan kijken naar het schitterende uitzicht op de Indische oceaan.
Onze bagage, inclusief onze loodzware box met etenswaren en lekkers, werd naar de kamer gebracht. Niet dat het de bedoeling is om eigen eten en/of drinken op de kamer in zo'n sjiek ressort te nuttigen, maar toch...
Toen Jente en Puck het zwembad hadden gezien, moest gelijk de bikini aan en werd de gang naar het koude water ingezet. eerst naar het ene, dan weer naar het andere zwembad, waar wij even lekker gelouncht en geluncht hebben.

Toen we, na de enigszins verlate lunch, de sleutel van de andere kamer op gingen halen, bleek deze aan de andere kant van het hotel te liggen. Dat werd snel hersteld. We kregen twee kamers naast elkaar op de 6e verdieping met balkon en uitzicht op de oceaan.
Nog geen 10 minuten in de kamers spotte waterspotter Els twee voorbij zwemmende walvissen!! Geweldig om te zien ondanks de afstand van zo ongeveer een kilometer, maar ze zijn gespot.

En wat doet The big six in een 5 sterren hotel... We trekken onze eigen meegebrachte blikjes bier,  rosé en cola open. Nini heeft zelfs guacamole in een koffiemok gemaakt. Chippie erbij... Alsof we aan het kamperen zijn, maar dan 6 hoog! De sloebers...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim Brenda en Jaimy:
    17 augustus 2013
    hey dames, dat klinkt erg lekker om zo even te relaxen valt mee dat ze nog geen tilburgse nootjes bij had maar trouwens als dat zo was waren ze toch al opgeweest.
    en wat een uitzicht amazing xx