We zijn onderweg!

20 juli 2014 - Ossiach, Oostenrijk

Als ik dit zit te schrijven zijn we op de eerste plaats van bestemming, de Ossiacher See. Gisteren zaterdag 19 juli zijn we om 11.30 uur weg gereden vanuit Capelle aan den IJssel. Zoals de ANWB had aangegeven reden we inderdaad achter alle files aan en waren we om 18.30 uur zo'n 100 km voor München. We hadden naar een camping gebeld om te vragen of er plaats was. Het was de camping bij Lego land. De dame aan de telefoon zei dat we welkom waren en wenste ons nog een goede reis. Zoals afgesproken waren we er op de afgesproken tijd, maar wat schetste onze verbazing er was geen plaats meer. Het enige wat nog kon was de tent van Helen en Saskia op het grasveldje bij de parkeerplaats en wij dan met de bus erbij.
Nou ja dachten we het is maar voor 1 nachtje dus doen maar. Wij de bus op het veldje gereden en uitpakken maar. Toen we net aan het opzetten waren kwam de mijnheer van de receptie aangestormd. De bus mocht niet op het gras! Vooral manier waarop en natuurlijk onze eerdere ergernis dat er geen plek meer was, maakte de sfeer niet echt gezellig. Laten we maar zeggen dat ik goed geoefend heb in het Duits boos worden. Zo erg dat ik de manager erbij heb gevraagd. Die was in ieder geval wat gastvrijer, maar nog steeds moest de bus van het veldje weg.
Voor ons allemaal was de lol er al af en dus besloten we hier niet te blijven, de manager van de camping zacht gedwongen om te gaan bellen naar andere campings, wat resulteerde in 2 plaatsen op een camping 6 km verder op.
Om een lang verhaal kort te maken. Zijn we daar heen gereden en is het nog net gelukt voor donker alles een beetje op te zetten en na het eten van een overheerlijke Turkse pizza, die Helen had meegenomen zijn we heerlijk gaan slapen.

Vandaag de laatste 435 km gereden, met helaas een uurtje vertraging door files. Nu staan we op een heerlijke plek gelijk aan het meer. Alles uitpakt en neergezet, en heerlijk gezwommen in het meer. De vakantie is begonnen!

1. Anja en Willemijn:
    20 juli 2014
    Met wat strubbelingen nu een prachtige locatie en heerlijk genieten. Maar wat een file zeg, moet er niet aan denken. Maar gelukkig kunnen jullie daar goed mee om gaan, dat scheelt veel beginnende vakantiestress. Heel veel plezier en we kijken uit naar het volgende verslag. Kus uit een zomers Barendrecht. Liefs Anja en Willemijn
  2. Julie en Peter:
    20 juli 2014
    Dit is toch een héél mooi plekje...
  3. Ninielsenpuck:
    20 juli 2014
    So nichts loos ausentlich haha. Maar eh een overheerlijke pizza die Helen had meegenomen… Dat roept de nodige vraagtekens op!
  4. Monique:
    21 juli 2014
    Veel plezier dames! en ik kijk er telkens naar uit om jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken......dan reis ik een beetje met jullie mee....hahaha
  5. Riel:
    21 juli 2014
    ja de huidige weredl kampioen moet wel met respect behandelt worden he, hahaha. mooie plek hoor - veel plezier!
  6. Margo:
    23 juli 2014