Een top dag!

28 juli 2014 - , Kroatië

Misschien dachten jullie allemaal dat we een beetje zielig waren door het slechte weer, nou vandaag zijn we helemaal niet zielig. Wat een top dag hebben wij gehad. Heel de dag zon en een heerlijke wind om te zeilen. Zoals ik al gisteren had geschreven hadden we natuurlijk vanmorgen de duiker nodig om de lijn weer uit de schroef te halen. Gelukkig hadden we daar al ervaring mee en waren we dus niet in de stress of het allemaal wel goed zou komen. Het was weer een fluitje van een cent.

Vandaag stond er wel een wat langere route op het programma wat inhield dat er wel doorgevaren moest worden. Omdat we wat later weg gingen dan gepland, dit door de vertraging van de duiker, was er geen tijd om ook nog ergens in een baai voor anker te gaan om te zwemmen. Maar het mooie weer, de geweldige zeilwind en de fijne boot heeft dit toch echt tot een top dag gemaakt.

De haven waar we nu zijn is op het eiland Iz, en het havenplaatjes heet Izveli. Een erg leuk haventje. Het aanmeren ging echt geweldig, de meidenboot maakt indruk!

Na het aanmeren was er tijd om met het kleine bijbootje met de buitenboordmotor te gaan varen. Onze drie meiden kunnen dit inmiddels zelf en worden er steeds beter in. Maar helaas er moest natuurlijk nog wel iets gebeuren vandaag.
De mama's waren op de zeilboot en hielden natuurljk de drie dametjes wel in de gaten. Al snel werd duidelijk dat de motor het niet meer deed. Helen en Saskia moesten zwemmend naar ze toe en wat bleek, de benzine was op. Dan wordt het erg moeilijk om terug te varen. Dus al zwemmend werd het bootje terug gebracht .
Inmiddels hebben we de tank weer gevuld en doet alles het weer prima.

Voor het eten werd er ook nog door de flottieljeleiding een klein voetbal toernooitje georganiseerd voor alle kinderen. Ook onze meiden hebben meegedaan. Alle ouders op de tribune en de tegenstanders waren Kroatische kinderen. Er werd prima gevoetbald en de ouders deden de wave op de tribune. Daarna werd het tijd om te gaan eten.

Als ik dit laatste stukje zit te typen is het inmiddels 23.00 uur, ik zit nog heerlijk buiten en we hebben heerlijk buiten gegeten met z'n allen.
Nu is het tijd om lekker naar bed te gaan. Hopelijk morgen weer zo'n mooie dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Julie en Peter:
    28 juli 2014
    Klinkt allemaal geweldig dus doorgaan zo!!!
  2. Margo:
    30 juli 2014
    Wat een mooie foto en prachtige natuur fijn dat ik zo mee kan genieten fijne reis verder xxx
  3. Riet Peinemann:
    30 juli 2014