Dag 11 Hluhluwe

10 augustus 2013 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Zaterdag 10 augustus 2013

'S morgens, toen de weg weer opgedroogd was,  met onze eigen bus naar het ontbijtbuffet gereden. Na het ontbijt terug gewandeld door het reservaat naar onze lodges waar we impala's , gnoes en giraffen hebben gespot. Ze kwamen letterlijk tot in onze "voortuin".

Daarna zijn we eerst naar Ilalaka, een craft center met handmaded souveniers, geweest, waar we lekker gesnuffeld en geluncht hebben.
En in de namiddag zijn we naar een rehabiltationcentre  voor katachtigen gegaan.
We hadden verwacht in een soort van dierenkliniek terecht te komen, maar het bleek meer een dierenpension voor diverse katachtigen te zijn, waar we een rondleiding met tekst en uitleg langs de dierenverblijven kregen, terwijl ze gevoerd werden.
Érg bijzonder was wel dat we tijdens het voeren het verblijf in mochten en de dieren onder bepaalde voorwaarden mochten aaien. Zelfs het jachtluipaard ging ervoor liggen, al hapte die wel twee keer naar mensen die zich niet conform de geldende regels gedroegen.
Onze meisjes vonden het geweldig en het leverde een paar mooie kiekjes op.

Bij terugkomst bleek de braai te branden, waar we onze broodjes en worstjes opgelegd hebben. Jente en Puck hebben als toetje marshmallows sateetjes gebraaid. Drankje erbij... Mmm