Dag 12 reis van Hluhluwe naar St. Lucia

11 augustus 2013 - St Lucia, Zuid-Afrika

Zondag 11 augustus 2013

Wakker geworden met het beeld van zebra's in de voortuin.
Na het ontbijt Alles weer ingepakt voor een korte reisdag richting St. Lucia.

Onderweg nog gestopt bij "Dumazulu"; een traditionele Zulu-kraal, waar we de oude Zulu-ambachten kregen te zien zoals het maken van verschillende speren;  om te gooien, maar ook om te jagen. Het maken van verschillende schilden; de grootste om te vechten, de mooiste voor gebruik tijdens de huwelijksceremonie en de kleinste voor gebruik tijdens spel. Dit waren natuurlijk de mannelijke bezigheden.
De vrouwen houden zich bezig met pottenbakken, manden en matten weven, kralen rijgen voor sieraden en kleding zoals rokjes.
Ook hebben we nog op een "bed" (Lees een rieten matje met een houten kussen) in één van de Beehives gelegen.
Als laatste kregen we een show van traditionele zang en dans, maar niet voordat we hadden geproefd van het Zulu-bier; een prutje van maïs en alcohol, wat erg smerig was.
De kleinste Zulu-man van 3 jaar deed ook mee en stal natuurlijk de show.

Vervolgens hebben we de rit richting de kust voortgezet en kwamen we in de middag aan bij ons verblijf "Lidiko Lodge", waar een family cottage zouden krijgen. Dit bleek echter een groot vrijstaand huis aan de achterzijde van de accommodatie, waar we even totaal het gevoel van Z-Afrika verloren. Koffers in het huis gezet en meteen maar naar het strand gereden om de omgeving te verkennen, waar de meisjes met groot plezier met de branding van het wilde water van de Indische oceaan meerenden. Overal werden we gewaarschuwd door bordjes: Watch out for crocodiles and Hippo's, maar onze grootste vijand waren de extreem hoge en vrij goed "gecamoufleerde" verkeersdrempels.

''S avonds hebben Jente en Puck zich érg goed vermaakt in het grote huis. Eindelijk konden ze een avondje spelen. En wij... We hadden voor het eerst TV en dat zorgde ervoor dat we alle 4 inkakten en met 1 en/of 2 ogen dicht héél Z-Afrikaans Rocky 4 hebben gekeken.
Een kleine deceptie dus!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Saskia Heniger:
    13 augustus 2013
    Hoi Meiden,
    Eindelijk tijd gehad en voldoende internetverbinding om jullie reisblog te lezen! Wat hebben jullie het gaaf. Het komt op ons over als een heel avontuur. De foto's zijn prachtig. Mooi toestelletje :). Geniet er nog even van.
    Liefs van ons viertjes.
  2. Anja en Willemijn:
    13 augustus 2013
    Ha " meiden" we volgen de reis met veel plezier! Leuk om de verschillen te zien met onze reis vorig jaar. Zeker het verhaal van in het donker weer terug rijden na de grens die gesloten was etc. Wat een toestand, maar we dachten gelijk, geen probleem met stoere politieagenten erbij. Zo durven wij dat ook...... Maar mooie ervaringen en we weten zeker dat dit tot het eind zo blijft. Nog heel veel plezier en op straks naar het allermooiste ( vinden wij) de walvissen....... Kus van Anja en Willemijn en... geniet nog heerlijk verder. XXXX