Dag 13 St. Lucia

12 augustus 2013 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Maandag 12 augustus 2013

Wakker geworden met aapjes op en om het huis. Die beestjes blijven erg grappig! We zijn het inmiddels een beetje gewend, maar het is en blijft natuurlijk wel bijzonder.
Om 10:00u stond de riviercruise op het programma. Na twee minuten lopen kwamen we bij de boot, die volgepropt met toeristen, het St. Lucia lake, een uitloper van de Indische oceaan op voer.
Daar konden we tig badderende Hippo's aanschouwen en een paar krokodillen.   Het klinkt misschien een beetje vreemd,  maar dit was voor ons toch minder indrukwekkend dan onze eerdere ervaringen in Hippo Hollow en Kapama.

De werkelijk overweldigende ervaringen van de eerste week maken het ons inziens ook wel erg lastig om die nog te overtreffen.

Zelf safari rijden; dat hadden we nog niet gedaan.... en dus met z'n allen de bus in om ook dat te ervaren. Ranger René leidde ons door Isimangaliso, een geweldig en groot natuurreservaat grenzend aan de Indische oceaan, wat behalve neushoorns, jachtluipaarden en leeuwen dezelfde dieren zou herbergen als bv. het Krugerpark.
Nu hebben we zeker niet alles kunnen spotten daar, aangezien we het verstandiger vonden om met onze 2-wiel aangedreven bus op de aangelegde verharde weg te blijven, maar we hebben o.a. wel een met ons mee "joggende" buffel en een familie Bavianen naast onze bus gehad.
Hoewel we inmiddels wat krap in de tijd zaten, omdat we de kids hadden beloofd op tijd terug te zijn, toch nog naar Cape Vidal gereden, op dat moment nog een km of 17 verder rijden.
Cape Vidal, een hele mooie baai, waar snorkelaars in de zomer hun hartje kunnen ophalen aan het koraalrif, was door de flinke wind en de ruige branding een waar speelparadijsje voor Jente en Puck.

Terug van deze privé gamedrive ging het licht uit. Weliswaar nog niet bij onszelf, maar in het hele dorp.
In het pikdonker een restaurant met een eigen aggregaat gevonden, waar we heerlijk hebben gedineerd, waarna we met het licht van één gezamenlijke kaars ons bedje hebben opgezocht.

1. Gijs:
    15 augustus 2013
    Wat een mooie reis, het is als een droom. Wij zijn ook in een droom geweest: 4 dagen Efteling, erg gaaf. Nog veel plezier daar,dan genieten wij van jullie verhalen die mama steeds voorleest! Xxx