Dag 20 en 21 De terugreis

20 augustus 2013 - Rotterdam, Nederland

De terugreis maandag 19 en dinsdag 20 augustus 2013

Maandag 19 augustus stond geheel in het teken van de terugreis richting Johannesburg. Met frisse tegenzin zijn we 's morgens om 9:00 vertrokken.
De enige die inmiddels wél naar huis wilde was Puck.
Het leeftijdsverschil tussen Jente en Puck uitte zich tijdens de afgelopen 3 weken met name in het verschil van beleving. Puck ondergaat zo 'n reis en ervaart de bijzonderheid (nog) niet terwijl Jente als bijna "brugpieper" zich daar heel goed van bewust is.
Over de laatste 400 km hebben we 6 1/2 uur gedaan mede door een heftig ongeluk, waardoor de weg uiteindelijk voor alle verkeer werd afgesloten, precies op het moment dat wij als eerste auto stonden.
Na doortastend optreden van "verkeersagente" Els konden we, nadat e.e.a. door de technische ongevallendienst was gefotografeerd, gelukkig op tijd weer verder.

Om 15:30 arriveerden we bij de luchthaven, waar we de bus onbeschadigd weer ingeleverd hebben. Daar bleek dat we totaal 2745 km door Z-Afrika hebben gecrossed.
Gezien de toestand van het wegdek op sommige plaatsen, met name in Swaziland, best knap dat we geen schade hadden opgelopen.

Na enige vertraging zijn we om 19:50u de lucht weer ingegaan om na een overstap in Zürich de volgende morgen weer om 9:11u op Schiphol te landen.
Tja... De eerste stappen op Nederlandse bodem: niet echt met lood in de schoenen, maar wel met wat vocht in sommige enkels!
Na het oppikken van onze bagage en een ritje met de trein, kwamen we om 12:00u aan op station R'dam Alexander, waar opa Ben de bagage met Puck en Margo heeft opgepikt om naar huis te rijden. De rest besloot met de benenwagen naar huis te gaan om het lichaam weer enigszins in beweging te zetten.

The Big Six is weer thuis! We hebben genoten en onze rugzak gevuld met een scala aan hele mooie en bijzondere ervaringen en herinneringen. We kijken er naar uit om hierop terug te zien. Sterker nog: we zijn ons alweer aan het oriënteren op...

1. Monique:
    21 augustus 2013
    hallo dames,
    Ook ik heb genoten van jullie reis! Leuk om te lezen waar jullie waren en wat er beleefd werd! Mooie foto's, mooie verhalen....geniet nog na van de vakantie. Nog fijne dagen thuis en als het weer zover is: werk ze! de kleine dames; succes op school.
    Groetjes,
    Monique xx
  2. Sonja:
    22 augustus 2013
    Welkom thuis!!! Wat een supermooie reis en belevenis! Heel gaaf om "vanzoverweg toch vanzodichtbij" mee te kunnen beleven! En dat Puck weer lekker naar huis wilde is toch ook weer een goed teken?! Home sweet home zullen we maar zeggen!
  3. Wim Brenda en Jaimy:
    23 augustus 2013
    lieve schatten, fijn om jullie allemaal weer heel huids thuis te hebben.
    Maar we hebben genoten van de verhalen, genoten van de foto's en genoten dat jullie er weer zijn.
    dikke xxx
  4. MANSI:
    23 augustus 2013
    WELKOM thuis !!
    Wat een fantastische reis is dit geweest voor jullie. We hebben genoten van de verhalen en de foto's.
    Tot gauw, xxx
  5. Trudy:
    24 augustus 2013
    Meiden wat hebben jullie een pracht vakantie gehad, leuk dat we er getuige van mochten zijn. Wij waren 11 aug in blijdorp ter gelegenheid van de 92e verjaardag van mn schoonvader, en daar zagen wij de meeste dieren die jullie in de vrije natuur gezien hebben, achter de tralies. Dat was natuurlijk ook leuk, maar jullie reis is echt bijzonder. Geniet nog maar lekker na. Gr v Trudy