Dag 4 Van Hazyview naar Kapama River Lodge

4 augustus 2013 - Kapama, Zuid-Afrika

Zondag 4 augustus 2013

Vandaag op naar Kapama, de volgende halte. Tijdens ons laatste ontbijt in Hazyview tracteerden de aapjes ons nog even op een vrolijk schouwspel in de prachtige natuur om ons heen.

Een kleine omweg gemaakt om "Shangaan Culteral Village"; een traditionele woongemeenschap, te bezoeken.
Met toestemming van The Chief hebben we het dorp mogen bezichtigen en fotograferen. De meiden hebben nog mogen helpen bij het vlechten van een rieten matje en ter afsluiting hebben we de medicijnvrouw bezocht. De moraal van het verhaal wat ons tijdens de rondleiding verteld werd: Meisjes/vrouwen maken je rijk! Nu meten wij dat niet af aan koeien, maar dát was ons inmiddels wél bekend!!

Tijdens de rit naar Kapama probeerde Margo ons te overtuigen van het feit dat ze onderweg een soort van wildzwijn zag; zo'n Pumba... Ze was de enige die het geloofde.
Ook hebben we redelijk zicht gekregen op het leven van de gewone burger in Z-Afrika. Wat een ellende!

En toen... Aankomst bij Kapama River Lodge:  Heaven on earth
De impala's heetten ons welkom terwijl we het terrein op reden. Een zeer hartelijk ontvangst met verfrissingshanddoekje. De bagage werd op onze kamer gebracht. De auto werd geparkeerd en wij kregen intussen een welkomstwoord met een heerlijke cocktail van lychesap.
Na een korte bezichtiging vd kamer met uitzicht op het park en The Blyde River Kanyon, waar we meteen een Beerbaviaan wisten te spotten, stond de lunch op ons te wachten. We hebben een eigen tafeldame toegewezen gekregen en iedereen is erop gericht dat we niets tekort komen. Zoals gezegd Heaven on earth en dus schieten alle superlatieven tekort al is het voor Els en Nini soms wel ff wennen om als koningin behandeld te worden. René en Margo hebben daar totaal geen moeite mee.

Van 16:00u tot 19:00u onze eerste gamedrive. Terug van de gamedrive even opgefrist waarna om 19:30u het dinerbuffet klaar stond, begeleid door 5 Afrikanen, de kok en de rangers met 3 xylofoons.
Aangezien we hier vier gamedrives gaan maken, afgewisseld met ontbijtbuffet, snack, lunchbuffet, snack, dinerbuffet enz. zullen we daarvan na ons verblijf in Kapama een totaalverslag maken. Wat we niet zolang voor ons kunnen houden is onze "ontmoeting" met The Lion King op max 5 meter afstand van ons.

Tot dusver is deze reis een droom die verwezenlijkt wordt.

1. Monique:
    Hallo allemaal!
    super om te lezen wat jullie meemaken, en die foto's......mooi!!!
    Veel plezier en geniet ervan........
    groetjes,
    Monique
    xx
  2. Jeanine:
    5 augustus 2013
    Leuk om jullie zo te volgen... wens je morgen een heel bijzondere verjaardag René, alvast gefeliciteerd!
  3. Margo:
    5 augustus 2013
    Practig wat jullie allemaal meemaken zo mooi op de foto,s René over een kwartler ben je jarig ik wens je alvast van harte proficiat en een leuke dag allemaal liefs Jeanne xxxxxxe
  4. Angelique:
    6 augustus 2013
    Gefeleciteerd Rene! Wat een prachtig moment om jarig te zijn. Geniet ervan. Veel plezier met elkaar.
  5. Gijs:
    6 augustus 2013
    Gaaf! Die foto van de leeuw! Ik heb vandaag the Lion King op dvd gekeken met mama, waren wij ook een beetje in Afrika! Ik heb Pumba ook gezien hoor, Margo!;-)
    Doei! Gijs
  6. Ralph Irmgard Ruben Jorik Tijmen:
    Proficiat Rene,
    veel plezier nog vandaag en uiteraard de rest van de reis
  7. Wim Brenda en Jaimy:
    6 augustus 2013
    Hey wat super zo de koning van het dierenrijk zo dichtbij erg mooie foto's.
    Rene gefeliciteerd met je verjaardag wat een super verjaardag zo om te vieren.
    veel plezier we wachten met spanning op het volgende leuke reisverslag dike xxx
  8. Marian:
    7 augustus 2013
    Door jullie verslagen en foto's lijkt Zuid-Afrika een stuk dichterbij. Mooi om te lezen en zien, blijven dan ook zeker volgen. Rene van harte gefeliciteerd een maak er samen een mooi feestje van. Groetjes van ons allemaal xxxxx
  9. Ellen:
    8 augustus 2013
    Wow! ben net terug van vakantie en dan meteen via jullie weblog zulke mooie foto's en super verhalen! Krijg zin om naar jullie toe te komen... Geniet van deze onwijs mooie reis!