Dag 3 Hazyview

3 augustus 2013 - Hazyview, Zuid-Afrika

Zaterdag 3 augustus 2013

De tweede en tevens laatste volledige dag in Hazyview.
Al vroeg in de ochtend gewekt door wilde ganzen op het dak van onze lodges.  Wederom van een heerlijk ontbijtje genoten om vervolgens een gedeelte van de zogenaamde Panoramaroute te gaan rijden.
Dit keer met Nini als chauffeur. Die zit het link(s)e rijden in het bloed... De dag ervoor zat er wat alcohol in en dus was het even wachten " geblazen".

Via Sabie richting Graskop gereden en onderweg gestopt bij de Bridal Veil Falls,  één van de watervallen. Op het pad wat we omhoog moesten klauteren, hebben Puck en Jente aan lianen geslingerd en geschommeld.

Verder gereden in de richting van het dorpje Pelgrims Nest, een oude gold diggers locatie. Op de berg daar naartoe kwamen we al vrij snel in een soort van hinderlaag terecht. Er was een hoop politie en commotie, waarna we 3 mannen geboeid naast de auto zagen liggen. We zijn dit tafereeltje langzaam en veilig gepasseerd.

Pelgrims Nest bleek samengevat een opdringerig stelletje bedelaars, die ongevraagd je auto wassen en dan ook nog vies kijken als je ze 5 rand geeft, omgerekend nog geen €0,50.
Conclusie: snel weg daar en verder richting huis. Onderweg zagen we één van de highlightes van de Panoramaroute genaamd "Gods Window". Een goddelijk uitzicht voor een mooie fotoshoot.

Terug op het terrein van Hippo Hollow werden we aangenaam verrast door het bezoek van een grote familie Brazzameerkat-apen, die vrolijk op het terrein aan het klimmen en klauteren waren en de vruchten van de bomen pikten. Ook de vuilnisbakken werden grondig door de familie onderzocht op lekker afval.

Op ons avondprogramma stond een traditioneel zuid Afrikaanse dansshow met aansluitend een gezamenlijk Afrikaans warm -en koud buffet. Margo en Jente sloegen een uitnodiging om mee te swingen niet af.
Kortom een veelzijdige dag, waarna we weer lekker zijn gaan slapen in onze lodge onder een werkelijk prachtige Z-Afrikaanse sterrenhemel.