Dag 2 Hazyview

2 augustus 2013 - Hazyview, Zuid-Afrika

Vrijdag 2 augustus 2013

De dag begonnen met een heerlijk ontbijtje op het terras. Voor het eerst zagen we alles in daglicht. We zijn allemaal onder de indruk van de omgeving en de  entourage. Na het ontbijt zagen Els en Nini op de zonnewende, aan de overkant van het terras, een lief klein krokodilletje liggen van ongeveer twee meter. Hij was duidelijk onder de indruk van ons, want hij bleef roerloos liggen.
Op naar René en Margo om te vertellen wat we hadden gezien. Nee, zeg, ligt er één van 3 meter in hun achtertuin aan de overzijde van het riviertje en tegelijkertijd laten zich ook drie leguanen onderaan de veranda zien.
Terwijl we geen reptielen op het programma hadden staan was de dag om 10:00 u al redelijk geslaagd.

Om 11:30u richting de Elephant Whispers gereden, waar we van 12:00u tot 14:00u van een erg interessant interactief programma met 6 olifanten en hun verzorgers hebben genoten.
We hebben in woord en beeld informatie gekregen over alles wat met een olifant te maken heeft. We hebben ze overal kunnen aanraken, aaien, voelen en eten en drinken gegeven.
Jente en Puck hebben zelfs een Hi-five gekregen van een olifant. En sterker nog; de olifanten luisterden ook naar hun commando's zoals Talk, Shake head, Pick it up and bring it too etc. Wie kan hen dat navertellen!!! En als afsluiting hebben we de olifanten soepeltjes beklommen en een mooi tochtje op ze gemaakt. Oftewel een zeer indrukkende belevenis voor ons allemaal!!!

Na terugkomst lekker geluncht op het terras. Zelfs Nini heeft niet de neiging om hier zelf wat te eten te maken. Daarna hebben puck en Jente een frisse duik in het zwembad genomen.

De rest van de dag hebben we in ploegen gewacht en gezucht en gesteund tot we een hippo zagen. Speciaal daarvoor hebben we op onze veranda de braai in werking gezet, zodat we niks zouden kunnen missen.
Net toen we de moed op wilden geven, hoorde Els klokslag 20:00u het "gegrom" van een Hippo. En ja hoor... onwerkelijk maar echt waar; we zagen twee Hippo's die zich naar beneden lieten glijden tot in het riviertje, waarna ze de veranda van onze lodges voorbij zwommen.
Onze missie voor eerste volledige dag meer dan geslaagd!!!

1. Snowy:
    Oef wat een dag, dit vanaf het terras 35 gr. Doei
  2. Anja & Peter:
    3 augustus 2013
    Wat een geweldige belevenissen en jullie beginnen nog maar net. Geniet!
  3. Oma Riet en de Peinemannen:
    3 augustus 2013
    We hebben jullie verhalen gelezen.
    Pas op voor de krokodillen en nijlpaarden.
    Nog een fijne en gezellige vakantie verder, geniet ervan!
    Liefs,
    The Family
  4. Hannah Vos:
    3 augustus 2013
    Fijn te volgen,we genieten mee.
    Nog een fijne vakantie. Liefs Han en Luutsen
  5. Gijs:
    3 augustus 2013
    Nu al super leuke verhalen! Gaaf hoor! Nu de foto's nog, maar wel cool dat jullie nu al zoveel hebben gezien!
    Groetjes van Gijs xxx
  6. MANSI:
    3 augustus 2013
    Leuk leuk leuk !! We lezen en genieten mee.
    X Mies en Arjan en kids
  7. Paulien:
    3 augustus 2013
    Wat een geweldig avontuur. Blijf jullie volgen. Wij heel spannend op muggenjacht geweest in een huisje op de Veluwe
  8. Margo:
    4 augustus 2013
    Wat fijn dat jullie al zo veel gezien hebben en alles lekker naar jullie zin is geniet ervan succes meiden veel liefs alle zes xxx oma
  9. Jet en Astrid:
    Goedemorgen dames,

Wat leuk om te lezen dat de eerste dagen al zeer geslaagd zijn met het zien en voelen van de natuur van Zuid-Afrika. En dit is nog maar het begin! wij wensen jullie nog hele fijne en mooie dagen en zullen meegenieten via jullie weblog. Groeten Jet en Astrid xxxxx
  10. Wim Brenda en Jaimy:
    4 augustus 2013
    wat een super begin van de vakantie, dat belooft nog wat.
    foto's zien er super uit.
    ik wil ook mee!!!
    hele dike xxx van wim, jezus en jaimy XXXXXXX
  11. Wim Brenda en Jaimy:
    4 augustus 2013
    lieve baasjes, wat fijn om te horen dat jullie het zo geweldig hebben.
    ik heb dat ook hier in Tilburg, ben lekker bij mijn vriendin Bailey aan het logeren en spelen en we hebben het kaay naar onze zin.
    Dikke lik, blaf en poot van Teun en Bailey XXX