Dag 1 van Johannesburg naar Hazyview

1 augustus 2013 - Hazyview, Zuid-Afrika

Donderdag 1 augustus 2013

Aankomst 9.10u in Johannesburg. Puck en Jente hadden onze koffers al snel op de bagageband gevonden. The big Six compleet en in goede orde in Z-Afrika.
Op naar Budget Rent om ons Toyota busje op te halen. Intussen wat tips i.v.m. o.a. onze veiligheid gekregen van een Nederlands-Afrikaanse die in Johannesburg woont. Ook [email protected] werd al meteen voorzien van tips als bill-tong, avocado's, macedemias en gedroogd fruit.

Met Go als eerste link(s)e chauffeur omstreeks 12:00u richting Hazyvieuw gaan rijden. Wonder boven wonder snel in de juiste richting gereden.
Na ongeveer 3uur rijden met inmiddels Els als chauffeur werden we plots geconfronteerd met een stel apen langs de weg.
Vanaf ongeveer 17.00u viel de schemer al in en om 18:00u zagen we geen hand meer voor ogen. De Zuid-Afrikaanse Tom-Tom stuurde ons een uurtje om zodat we pas om 18.30u bij ons 1e resort Hippo Hollow aan kwamen.

Door de security naar onze lodges gebracht. Werkelijk prachtige lodges met veranda én zoals gehoopt aan het riviertje "de Sabie", met een geweldig  uitzicht. Wel werden we gewaarschuwd voor nijlpaarden (Hippo's) en krokodillen die omstreeks middernacht over het terrein zouden lopen!

Heerlijk gegeten; lekker Z-Afrikaanse curry en kip en daarna op zoek gegaan naar het zwembad. Nini eigenwijs voorop en Els en Margo als back-up vanwege mogelijk dreigend wild, wat niet verscheen.
Daarna op tijd naar bed en de wekker gezet om te controleren of de waarschuwing terecht was, want ons motto is eerst zien en dan pas geloven. Helaas alle moeite zonder resultaat.