The ladies in red!

25 juli 2014 - Plitvička Jezera, Kroatië

Vandaag stond er nog een wandeling bij de Plitvice meren op het programma. Niet zo'n lange als gisteren maar een bovenlangs, om zo de watervallen ook vanaf boven te bekijken. We hadden gekozen om er zelf naar toe te rijden, zodat we ook niet weer zo vroeg op moesten. Rond 11.00 uur reden we richting de Plitvice meren. Gelukkig hadden we al een entree kaartje want er stond weer een lange rij voor de kassa.

Vol goede moed gingen we op weg , omdat we naar boven moesten was het weer een soort conditietraining, maar ja we zijn inmiddels natuurlijk getrainde meiden. Geen probleem dus. Het was zeker weer de moeite waard om ook van deze kant de watervallen te bewonderen. Omdat het minder zonnig was, waren de meren vandaag een heel andere kleur. Waren ze gisteren vooral heel blauw, vandaag meer groen.

Halverwege onze tocht begon het te regenen. Nou ja even schuilen onder de bomen, het zal wel meevallen. Nou dat dachten we in ieder geval. Na het eerste buitje zijn we snel naar de boot gelopen om daar weer een heerlijke cappuccino  drinken. Nu ging de regen echt los, onweer en harde regen, gelukkig hadden we een goed plekje onder het afdak dus viel mee met het nat worden. Maar ja het zag er niet naar uit dat het zou opklaren, dus werden er zeer charmante poncho's gekocht. De foto's geven het bewijs.

Om terug te komen naar de auto, moesten we de boot en het treintje hebben en daarna nog een kleine wandeling. Maar die was alweer in de zon.

Nu zijn we terug op de camping en lijkt het weer te gaan regenen. Nou ja we zitten droog. Morgen gaat ons volgende avontuur beginnen. Om een uur of 11.00 morgen ochtend rijden we naar Zadar, een rit van ca. 2 uurtjes. Dan gaan we boodschappen doen om met een goede voorraad ons jacht op te gaan. Morgenavond slapen we al op de zeilboot.

Spannend wat we daar allemaal weer gaan beleven.

Als laatste moet ik nog even wat schrijven over de kapotte knie van Jente, zoals jullie op de foto kunnen zien is het alweer bijna genezen. Jente heeft in Oostenrijk met in het water duiken haar knie gestoten. Er zatten 2 diepe sneeën in haar knie. Geen paniek want met goed dichtplakken is het allemaal weer goed gekomen zoals jullie kunnen zien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wim Brenda en Jaimy:
    25 juli 2014
    Hallo avontuurlijke rode smurfinnetjes, jullie hebben inderdaad een erg mooie omgeving uitgekozen zo met die watervallen jammer dat het weer wat tegenzit maar moet zeggen de ponchos staan jullie charmant maar hoop toch ook dat jullie ze niet meer nodig hebben. Gelukkig dat het met de knie van Jente al weer beter gaat. Goede reis morgen naar de boot en hopelijk met veel zonneschijn. Heel veel plezier. Groetjes Wim Brenda en Jaimy x
  2. Julie en Peter:
    25 juli 2014
    Verzopen katten, maar niet koud zo te zien. Goede reis morgen.
  3. Margo:
    27 juli 2014
    Wat een prachtige wattervallen jullie zien er mooi uit in die cappen veel succes op de boot liefs aan allen xxx
  4. Margo:
    27 juli 2014
    Wat een prachtige wattervallen en dat oranje staat jullie ook goed veel succes met de boot liefs aan allen xxx
  5. Margo:
    27 juli 2014
    Sorry doe weer eens niet goed