Wat een mooie natuur!

24 juli 2014 - Plitvička Jezera, Kroatië

Gisteren was een reisdagje, vanuit Karinthië zijn we omstreeks 10.00 uur weggereden op weg naar Kroatië. De rit was ongeveer 385 km, maar omdat de laatste 90 km binnen door was hebben we er 5 uurtjes over gedaan. Een prima tocht via Slovenië, waar het er allemaal zeer modern en nieuw uitzag naar Kroatië. Eenmaal aangekomen in Kroatië tref je af en toe nog wel een kapot huis aan maar ook hier zie je toch zeker weer mooie nieuwe huizen en hotels. Wat ook opvalt is dat het hier erg groen allemaal is.
De camping die we van te voren hadden uitgekozen: autocamp Korana, werd snel gevonden en zoals we al hadden gelezen een camping waar je zelf je plek mag uitzoeken midden in de natuur. Een zeer groot gebied met heuvelachtige veldjes en paden, waar iedereen zijn eigen plekje zoek. Erg leuk en mooi om te staan. Een prima keuze!

Vandaag stond het eerste bezoek aan de Plitvice meren op het programma. Het was al vroeg dag omdat we om 9.00 uur de bus vanaf de camping moesten hebben.  Eerst een lekker ontbijtje met prima broodjes uit het winkeltje op de camping en op tijd bij bus.
Helaas waren we niet de enige mensen die naar de Plitvice meren gingen, maar zoals altijd gingen er veel makke schapen tegelijk in een bus. Gelukkig maar een kort ritje van 7 minuten, prima dus.

We waren natuurlijk erg benieuwd naar al het mooi wat zou komen. Zou het er echt zo uit zien als op de foto's op internet? We gingen het allemaal zien. Voor vandaag hadden we de langste route gekozen, 3 km wandelen dan met de boot verder naar de andere kant van het meer en dan weer 5 km wandelen. Jullie zien wel tot nog toe is het een sportieve vakantie.

Al snel werd duidelijk dat de foto's zeker niet gelogen hadden, wat een prachtige watervallen en wat een helder water overal. Overal waar je keek zag je watervallen, het leek inderdaad wel en soort sprookje. Ongelofelijk wat een mooi natuurpark.

Ook al liepen we af en toe in de file over alle paadjes, het was absoluut de moeite waard om de tocht te maken. Morgen doen we nog een andere wandeling, de kaartjes zijn al gekocht.

Nu zitten we helaas even in de regen, maar overdag was het heerlijk zonnig weer met een prima temperatuur, ik denk rond de 26-28 graden.
Zo meteen lekker eten en nog wat gezellig doen en dan morgen weer werden.