Een sportief dagje voor stoere meiden en mama's

22 juli 2014 - Ossiach, Oostenrijk

Vandaag alweer het laatste dagje in Karinthië. Op het programma vandaag een klimparcour. Ook vandaag waren de weergoden ons nog steeds goed gezind. De lucht was met wolkjes en ook zelfs af en toe het zonnetje. Al met al een ideale dag voor een krachtsinspanning.

Rond 11.00 uur waren we bij Kletterwald aan de Ossiacher See. Onze drie stoere meiden en drie stoere moeders stonden er helemaal klaar voor. Na de instructies en een oefenparcour werd snel duidelijk dat alle dames zelf aan de slag konden. Ondergetekende bleef als cameravrouw achter en kon zo alle klimacties goed in beeld brengen. Hoog in de bomen over touwen, wiebelende plankjes en hard naar beneden afdalen, niets was te gek voor deze stoeren vrouwen.

Net als bij het skien waren er blauwe , rode en zwarte parcours en allemaal werden ze getrotseerd door de dames. Moe maar voldaan werd er een ijsje gegeten en werden we geïnformeerd  door een van de instructeurs dat er heftige regen aan zou komen. Dat was het start sein van een snelle actie, snel naar de camping en zorgen dat alles wat we niet meer nodig hebben inpakken, zodat we morgen niet met allemaal natte spullen verder moeten.

Inmiddels regent het inderdaad, maar gelukkig niet heel erg heftig. We overleven het wel. Nu gaan we lekker Wiener schnitzel in het restaurant eten.

Als klap op de vuurpijl van ons eerste Oostenrijk avontuur werden we tijdens het eten verrast door een spetterend optreden van de familie Pöllys, een gezin vader, moeder, dochter en zoon die geheel in "lederhose" ons de gehele avond hebben vermaakt. Als we al niet in de Oostenrijkse sfeer waren dan zijn we dat nu wel.
Even voor Anja, helaas kon ik zonder mijn maatje niet meedoen aan het optreden "Bei uns im Kufstein".

Nu liggen alle drie de meiden bij ons in de bus boven, omdat het tentje van Lisa en Evi al is ingepakt. Lekker knus met z'n drietjes in slaap vallen onder het gestaag tikken van de regen.

Morgen inpakken en op weg naar Kroatië.

1. Julie en Peter:
    22 juli 2014
    Zo te zien zit alles er nog op en aan na dit avontuur... heerlijk hè!
  2. Snowy:
    24 juli 2014